12 Ocak 2011 Çarşamba

ayvalı milföy


AYVA


Eski zamanlarda hastalara şifa niyetine insanlar saman arasına sakladıkları ayvalardan hediye götürürlermiş. Annemde geçen ay bize 3-4 kilo ayva getirip kış için şimdiden tedbir almamızı istedi. Ayvayı rendeleyip şeker ve vanilya ile marmelat haline getirdik. Ama evde marmelata pek itibar  görmedi. Bende marmeladı  sevecekleri bir şekle getirmek istedim. 
  
Ayvanın günümüzde onaylanan faydaları: kalbe kuvvet verir ve rahatlatır. Kalpteki sıkıntıyı, çarpıntıyı ve ağız kokusunu giderir. Harareti ve ishali keser. Hazımsızlığı giderir, mideyi ve bağırsağı kuvvetlendirir, ince bağırsak iltihabını giderir. Vücudun gelişmesine yardım eder. Ayva damar sertliğine, karaciğer tembelliğine iyi gelir, tansiyonu düşürür, safrayı düzene sokar. Yapraklarının çayı kalp ağrılarına iyi gelmekte, sakinleştirici özelliği bulunmaktadır. Ayvanında GDO lusu çıkmadan bol bol tüketelim. 





AYVALI  MİLFÖY


malzeme:
                * marmelat  ( ben ayva marmelatı kullandım)
                * milföy
                * pudra şekeri

yapılışı: 
               * milföy hamuru üzerinden bir tur merdane ile uzunluğunu 2 kat arttıracak şekilde hamuru acıyorum
               * incelen ve uzayan milföyü ikiye bölüp ortalarına marmelattan koyuyorum ( bir tur merdane ile acmak hem hamurunu azalatıyor hemde daha kat kat olmasını sağlıyor)
              * fırın tepsisine dizilip fırınlanır
              * 180 derecede yaklasık yarım saat pişirilir
              * fırından çıkarılan her bir kareye pudra şekeri serpilir

AFİYET OLSUN 


1 yorum:

  1. iade-i ziyarete geldim ve çok hoş tariflerle karşılaştım. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil