1 Şubat 2011 Salı

batırık



sömestr tatili için oğlumu anneannenin yanına bırakmak için Anamur' a gittim...2 gün için gidiş dönüş uzun bir yoldu ama değdi.....cumartesi sabah anamur'daydım...yağmurlu bir hava vardı akdenizde...cumartesi günü gelinimiz abla özlemişsindir dedi  ve öğlen batırık yaptı. ellerine sağlık pek de güzel olmuştu...batırık bizim oralarda kavrulmuş susam ( biz küncü deriz ....:))...) ve yerfıstığının dövülmüşünden yapılır....daha öncede bahsettiğim gibi daha havada birleşen kokular mest ediyordu...babaanneciğimin resmini de koymak istedim...daha önce tarifini yazdığım samsıranın ustası....


bu resimdeki batırığın sıkması deriz ve sulandırılmadan önce 2-3 sıkma sevenlere ikram edilip sonra su ilave edilir...













2 yorum:

  1. Mercimek köftesi gibi görünüyor.Ama sulandırılmış hali deyince çok merak ettim doğrusu.Nasıl yapılıyor acaba.

    YanıtlaSil
  2. aaa batırık bilen biriyle karsılastım nekadann mutlu oldumm ya afiyet olsun cnm

    YanıtlaSil