14 Şubat 2011 Pazartesi

palamut

küçükbeyim antremandayken ev için market alışverişi yapıyorum...büyük bir market olduğu için içinde güzel bir balıkçı var....en taze ve deniz olduğu için palamut önerdi...bildiğim kadarıyla da mevsimi...hemen orda temizledi ve parçalara ayırdı...biraz yağsız olduğu için az yağda kızartmaya karar verdim....karidesi de severiz birazda ondan ayıkladılar...donmuş karidese göre hem daha lezzetli hem de daha uygundu...eskiden evde koku yapıyor diye pişirmez haftada bir dışarda yerdik....şimdi evde yapıyorum ve arkasından da aynı tavayı yıkayıp biraz su ve yumuşatıcı koyup kaynatıyorum....ortamın havası biraz olsun değişiyor...












malzeme:
* 1 büyük palamut
* 1 limon, biraz tuz
* biraz mısır unu
* biraz sıvı yağ (inanmayacaksınız zeytinyağı ile yaptım)

yapılışı:
* dilimlenmiş balıkları bir güzel yıkayıp dilim limon ve tuzla ovdum...:))
* durulayıp kurulanan balıklar mısır ununa bulanıp sadece tavayı kaplayacak kadar yağda 2 tarafı da nar gibi kızarana dek kızartılır


AFİYET OLSUN












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder