6 Şubat 2011 Pazar

pembe kek


hafta içi küçükbeyimiz olmadığı için çok tembellik yaptım....bir süredir yapmayı planladığım tariflerimi resimlemek için kolları sıvadım ve mutfağa girdim...

1-ilk önce tavuk-pilavdan oluşan güzel bir akşam yemeği hazırladım....
2-bal kabakları soyup, şekerini ekleyip ocakta pişmeye bıraktım....biraz dizi izledim....:))
3- eskiden azıcık kırmızı gıda boyası ile yaptığım normal kek tarifim var...şimdilerde bazı arkadaşlar red velvet diye bahsettiği keke renk olarak benziyor ama aynısı değil 
4-cumartesi sabah  bütün kahvaltılıkları (peynir, sucuk,sosis, zeytin...) içinde toplayan tuzlu kekçikleri  yaptım....

5- biber dolması yaptım.....


derken  akşam bir arkadaşlarımda akşam yemeğine davetliydik...dönüşte çektiğim resimleri dayanamayıp hemen yükledim ...tariflerini de yarın sabahtan itibaren ekleyeceğim...şimdilik dostça ve hoşçakalın...


malzeme:
* fincan ölçüm türk kahvesi fincanı
* 2 yumurta
* 2 fincan şeker
* 1 fincan süt
* 1 fincan yağ
* 4 fincan un
* kabartma tozu ve vanilya
* çay kaşığının 1/ 5 oranında belki daha da az gıda boyası







yapılışı:
* şeker ve yumurta çırpılır
* süt ve yağ eklenip çırpmaya devam edilir
* kabartma tozu, vanilya ve boyayı unun üzerinde koyup 5-6 dk daha çırpılıp çırpma işlemi tamamlanır. küçük kek kalıplarına alınır.
* kekin güzel kabarması için kabartma tozunu sıvı harca değil, unu eklediğinizde unun üzerinden kuru malzeme ile birlikte karıştırmalısınız...benden küçük bir öneri..
* 180 derecede yaklaşık 40 dk pişirilir

AFİYET OLSUN



15 yorum:

  1. Pembiş pembiş ne güzel olmuş.
    ellerine sağlık canım.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Canım hepsi birbirinden güzel vede leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ay pembiş pembiş çok şekerler yaa .ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Çok sevimli olmuşlar çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor, pembiş pembiş. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hele de kız çocukları bayılır bu pembe keklere...
    İki küçük kızı olan bir arkadaşım var, linkinizi ona da yolladım:)) bu kekleri çok sevecek eminim.
    Harika görünüyorlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. pembiş pembiş çok da cici olmuşlar:)
    eline sağlık
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. pembiş kekler ne kadar ciciler :)

    YanıtlaSil
  9. oo hamaratsın şekerim maşallah ne güzel şeyler yapmışsın kekcikler harika sunum çok güzel ellerine sağlık
    sıcacık sevgiler gönderiyorum sana

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    keklerin rengi bana baharı hatırlattı. Nasıl da ihtiyacımız var bu güzel görüntülere.Ellerinize sağlık. Nefis görünüyorlar. Özellikle altlarında ki şirin şeylere bayıldım. Sunumu nasıl da güzelleştirmiş.
    Sık sık görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  11. merhaba,pembe kek ilginç geldi,deneyeceğim,ellerinize sağlık,bu arada çay saati etkinliği yapıyorum,beni yalnız bırakmazsanız sevinirim,62. Porselen demlik çay saati etkinliği için sizin ve o güzel ziyaretçilerinizin tariflerini bekliyorum,sevgiler
    http://cafemis.com
    http://cafemis.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. keklerin altındaki minik örtüler annemin çeyizinden kalan benim vitrinimi süsleyen bardak altlıkları...bende çok severim...eskiye özlem sanırım..

    YanıtlaSil
  13. pembiş pembiş ne leziz görünüyor böyle.bebeğime vermem ama eşime sevgililer günü için yapabiliirm.çok tatlı olmuş duruşu.eline sağlık arkadaşım.iyiki de seni izlemeye almışım.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. çok teşekkürederim. sizinde ellerinize sağlık. pembe oluncada hoş bir görüntü olmuş, iyi günler dilerim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Çok cici olmuşlar ama!
    Kostümlerine de bayıldım :)

    YanıtlaSil