29 Haziran 2011 Çarşamba

zeytinli ekmek


merhabalar,
görüntü sizi yanıltmasın...resimdeki rulo tuzlu bir hamur ve zeytin ezmeli....lezzet bakımından çok güzel bir tarif oldu...mayalı hamur konusunda tecrübesi ve sevdiği bir tarifi olan arkadaşlar onuda kullanabilir.hamur ve zeytin ezmesinden oluşan kolay bir tarif...

önümüzdeki hafta izne ayrılıyoruz...2 hafta olmayacağım...bol bol resim çekmek istiyorum...şimdiden bavulumuzu hazırlamaya başladım...sanırım tatil moduna girdim ....önümüzdeki hafta başında ankarada kız evinde kına olacak.....ALLAHın izni ile önümüzdeki hafta cuma günüde antepte kına, cumarteside düğün derken epey hareketli günler bizi bekliyor....

zamanla azalan bu kültürel düğün seromonileri bakalım benim oğlum zamanıma ne kadar kalacak.....düğünün özellikle antep kısmının folklorik geçeceğini düşünüyorum....
düğünü olan herkese burdan kolay gelsin diyor....haftasonu kahvaltısı veya misafirlerinize zevkle ikram edeceğiniz bir tarife geçiyorum....



malzeme:
* 1/2 paket yaş maya
* 1 yumurta
* 1 bardak ılık süt
* 1 çay bardağı yağ
* 1 yemek kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 4-5 bardak un
* 200 gr zeytin ezmesi
yapılışı:
* un derin bir kaba konup , ortasına bir çukur açılır
* süt ılıtılır ve maya ile karıştırılıp unun ortasına dökülür
* bütün malzeme ilave edilip, üstü unla ince bir tabaka  kapatılıp , un çatlamış bir görüntü alıncaya kadar bekletilir...çatlak görüntü yoğurmaya hazır demektir
* gerektikçe süt ilave edilerek hamur yoğrulur, yarım saat dinlendirilir
* hamurumuz kabarınca elimizi yağlayı, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisinin üzerine dikdörtgen şekilde ince bir tabaka açılır
* üzerine zeytin ezmesi sürülür ve rulo yapılıp üzerine yumurta sarısı sürülüp, çörek otu serpilip fırında pişirilir
* tepsimiz 180 derecede yaklaşık 30 dk pişirilir
AFİYET OLSUN

5 yorum:

  1. İyi tatiller,iyi gezmeler.Evlenen çifte de mutluluklar diliyorum.
    Zeytinli ekmeğin de lezzetli olduğuna eminim,eline sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım.Birazda kekik miss ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetlidir bencede ellerine sağlık canım sevgiler
    yemekbirask.blogspot

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık zeytinli ekmeği çok severim. Güzel yoğunluğundaa da kolaylıklar dilerim.
    Çeşnici Handan-Alternatif Mutfak

    YanıtlaSil