16 Haziran 2011 Perşembe

borcamda güveç...:)))


merhabalar,
çalışan bir bayan olarak ne yapsam diye düşünürken eve gidince karar veririm dedim...

evde 2 patlıcan 2 patates, birazda kıyma görünce aklıma güveç yapmak geldi....
doğaçlama bir sıralama ile hepimizin kolayca yapacağı bir yemek oldu...
daha önce bir ismi var mı bilemedim ama en yakın güvece benzediği için "borcamda güveç" dedim..
güveçte asıl mesele malzeme çiğden konur ve etle birlikte o lezzetle pişer
benim o kadar vaktim olmadığı için önce kızarttım...

yapımı da pek kolay...
2 patlıcan ve 2 patatesi kızartıp borcama aldım....
kıymayı kavurup, biraz kırmızı toz biberle renklendirip kızartmaların üstünde yerini aldı 
* şimdi düşünüyorum da bu nokta doğranmış bol domates eklesem güzel olurmuş

beşamel sos yapıp en üste döküp, biraz da kaşar serpip 180 derece fırında yaklaşık 30 dk pişirdim..
bütün malzemeler zaten pişmiş olduğu için beşamelin pişip, kaşarın kızarması yeterli ...


yanına pilav, cacık veya salata da yaptınız mı tamamdır....

AFİYET OLSUN

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Başemal sosun girdiği her şeyi çok severim ben.

    YanıtlaSil
  2. nazik yorumun için teşekkür ederim üç küçük canavarla uğraşmaktan bloğuma hiç zaman kalmıyor ama ilk fırsatta döneceğim inşallah sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    bloguma bıraktığınız güzel yorumlar için çok teşekkür ederim.
    Yoğunluğum nedeniyle blogumla ilgilenemedim, arkadaş blogları da izleyemedim. İlk fırsatta sizin blogunuzu da gezmek isterim.
    Fotoğraf makinesini sormuşsunuz. Kullandığım makine çok sıradan, Fuji FinePix S5800. Günlük hayatta kullandığımız makineyi yemek çekimlerinde de kullanıyorum. Yemek fotoğraflamaya gönül veren arkadaşların daha özel makineler kullandığını biliyorum ama malesef adları aklımda kalmadı.
    Kısa zamanda sizi tekrar ziyaret edebilme umuduyla...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili "Akdeniz Kızı", bende aslen Samsun'lu fakat 1972'den itibaren Mersin'de yaşayan biriyim. Hep kafama göre ( uyduruk diyebileceğimiz ) yemekler yaptım, bu tarifi sevdim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil