24 Haziran 2011 Cuma

çaylı kurabiye

bu hafta oğlumun okulunun mezuniyet töreni ve hazırlık atlama sınavları vardı....epey hareketli geçtiği için tarifler ancak verebiliyorum....8.sınıfı bitirmenin mutluluğunu yaşıyoruz...

mezuniyet çayına çok önem verdik... sadece kızlar değil küçük beyler de şık olma telaşındaydı...ergenliğin de verdiği bir heyecanla...güzel bir markadan alınan, beyaz ceket, lacivert gömlek ve lacivert pantalon, beyaz üstünde lacivert, kırmızı çizgler olan ayakkabımızla pek şıktık....

çok eğlenmişler...ilk defa bir kız arkadaşı ile dans etti....akşam bir ara mutfakta provasını yapmıştık...:)))
sadece kızlar çok büyük hanımlar gibi kıyafetler seçmişti...:((...

bizim küçük beyler çıkışta bir alışveriş merkezine geçtiler...arkadaşları ile bowling ve bilardo oynadılar....ben de onları beklerken bir kahve içip Metin bey ne kadar büyüdü onu izledim...ALLAH bütün annelere çocuklarının sağlıkla büyüdüğünü görmek nasip etsin....ergenliğin verdiği ilerleme ile boyu benim boyumu geçiyor ve yanında küçük kalıyorum...konuştuğumda veya bazı davranışlarında hala benim minicik oğlum olduğunu düşünüyorum...

haftasonu gelen mesai arkadaşlarıma da oğlumun minik bebeklik kıyafetlerini çıkarıp göstermiştim....o zamanlarda çok tatlıydı...:)))...kargaya yavrusu pamuk gelirmiş ya benimkisi o hesap....

gelelim hafta sonu arkadaşlarıma yaptığım çaylı kurabiyenin tarifine .....sibelin cafe sayfasını gezerken kraliçenin kurabiyesi olarak görmüş ve not almıştım....bu hafta sonu yapmak kısmet oldu ...güzeldi...tavsiye ederim...




malzeme:
* 250 gr margarin
* 5 yemek kaşığı pudra şekeri
* 1 yumurta
* 3 yemek kaşığı süt
* 1 yemek kaşığı krem şanti tozu
* 1 paket 

* 3 su bardağı mısır nişastası
* 3 su bardağı un
* 3 portakal kabuğu rendesi
* 1 limon kabuğu rendesi
* 3 yemek kaşığı elenmiş çay


yapılışı:
* önce sıvı malzemeler, sonra toz malzemeler yavaş yavaş eklenip kurabiye hamuru yağrulur
* dilediğin şekillerde kalıptan şekillendirip
* önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20 dk pişirilir
 
AFİYET OLSUN

3 yorum:

  1. Pek şık görünüyorlar,lezzeti de kıyır kıyır nefis olduğuna eminim.Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Yazmayı unuttum,Küçük beyin mezuniyet töreni hayırlı olsun.Eğitim hayatını başarıyla tamamlar inşallah.Öyle çabuk büyüyorlar ki? ne zaman nasıl büyüdü anlamıyoruz bile.Sağlıkla nice yıllar tüm yavrularımıza.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Daha nice mezuniyetleri ve başarılarına şahit olmanız dileğiyle.

    YanıtlaSil