13 Haziran 2011 Pazartesi

patates sandalında, kıyma+beşamel sos

haftasonu misafirlerim vardı...
sayfama eklemediğim bir tarifimi yapmak istedim...hem misafirlerime ikramı güzel hem lezzetli ..
patateslerimi soyup sonra üstünden bıçakla oydum....içinden çıkan kısmını da ziyan etmeyip kızarttım...barbunya yapmıştım ona ekledim...kızaran sandalları aşama aşama kaydettim...umarım iştaha getirmişimdir sizi....

herkese güzel bir hafta olmasını dilerim...

 malzeme:
* 10-12 patates
* kızartmalık yağ
* 500 gr kıyma
* 2 yemek kaşığı tatlı toz biber
* 1 yemek kaşığı karabiber
* 1 kaşık tereyağ
* 1 kaşık un
* 1 bardak süt
* 1 bardak kaşar rendesi




* patatesler soyulup, ortası oyulur ve kızartılır
* oyduğum kısımları bir araya toplayıp ayrıca kızarttım...




*  kıymayı orta ateşte önce suyunu bırakıp çekene dek kavurdum
* iyice suyunu çekince 2-3 kaşık yağ ekleyip, tuz, toz biber ve karabiberini ekledim
* beğeninize göre soğan ve yeşil biber de kullanabilirsiniz
* hazırlanan kıyma harcını patates sandallarına koyup beşamel sosunu yaptım


* 1 kaşık tereyağını eritip 1kaşık unu kavurdum
* unun kokusunu aldıktan sonra 1 bardak sütü yavaş yavaş topaklanmadan karıştırarak ekleyip beşamel sosunu hazırladım
* patates sandallarına beşamel sos ve kaşarları da ilave edip fırına verdim...

AFİYET OLSUN

7 yorum:

  1. Offffff olsada ysem zaten karnımda acıkmıştı.

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. mmmm ellerine sağlık canım pşsada yesem:)

    YanıtlaSil
  3. Şahane görünüyor canım ellerine sağlık mutlu haftalar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş nefis:) eline sağlık canım
    sevgiler
    yemek bir ask
    seval

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. evet tam olarak iştaha geldım yanı hem kolay hem şık teşekkürler canım elıne saglık

    YanıtlaSil
  7. Nasıl muhteşem ve nefis gözüküyor anlatamam :)
    Ellerine sağlık canım,bu kolay ve enfes tadı denicem inşAllah..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil