6 Haziran 2011 Pazartesi

muzlu kek

anamur kızı olup muzlu kek yapmasam ayıp olurdu değilmi?
ama yine de bir ayıbım var gerçek muz değil muzlu pudingten pişirdim keklerimi
siz de değişik pudinglerden deneyebilirsiniz, keşküllü kek, tavukgögsü kek.....:))))
normal kek için kullandığım şeker ölçüsü kullandım 
güzel ama birazcıcık tatlı oldu...siz şekreini azaltabilirsiniz



benim bu yemek yapma merakım sevgili annemden kaynaklanıyor...
kural 1: bütün tarifler denenebilir , tarifler cesaret, emek ister
daha ilkokula gitmiyordum...annem küllü kalıbında ocağın üzerinde kek yapardı...
kakolu muhallebiler , elmalı pastalar yapardı.....
kimsenin denemeye cesaret edemediği şeyleri annem yapardı...
şimdilerde de birazcıcık ruhu daralsın kek yapıp en yakın kız yurduna götürüyor
yurt için kermes yapılacağında da malzemeyi toplayıp baklavalar açıyorlar....

asla yalnız yememe prensibide buradan geliyor sanırım...
kural 2 : herşey paylaşılınca ve birlikte yenilince daha lezzetli 
hatta şimdi sayfamı öğrenen eski arkadaşlarım senin durumun genetik diyorlar

hatta sizinle çok komik eski bir anımı paylaşmak istiyorum...
arabamızın kaskosunu yenilemek için sigorta ofisini aradım...telefondaki bayana kişisel bilgilerimi verirken bayan size özel bir soru sorabilirmiyim dedi...pek tabi deyince.....anneniz anamurdamı yaşıyor dedi....???

evet diyebildim....anneniz çok güzel turşu yapıyor değilmi diye devam etti....ben hala çok şaşkın evet ...çünkü annem çok güzel turşu yapar ama satmaz...babam ziraat dairesinde çalışırdı ve ev ekonomisi hanımlar gelip önce annemden öğrenirdi turşu yapmasını....:))))

konuşmanın devamında anlaşıldı....bayan yaz tatilinde anamurdaymış....kumsalda otururlarken annemde masada birşeyler yapıyormuş....merak etmiş ve iddiaya girmişler......annemin yanına gitmişler...annem turşu yapıyormuş....

annem bir kavanoz eski turşusunda ve pide çıkarmış ..:))))...denizde acıkan ekip bir güzel yemişler...annemle sohbet etmişler derken...düşünün biz telefonda tanıştık ve annem anlatmamıştı..:))))

bugün konuyu çok uzattım tarife geleyim....annemi özledim sanırım...

malzeme:
* 1 paket muzlu puding
* 3 yumurta
* 3 fincan şeker
* 1 fincan süt
* 1 fincan yağ
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 5 fincan un
yapılışı:
* yumurta ve şeker çırpılır
* süt ve yağ ilave edilip çırpılmaya devam edilir
* un, puding toz halinde , vanilya , kabartma tozu ilave edilir
* karışan kekimiz minin kek kalıplarına, yada istediğimiz kalıba dökülüp önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık yarım saat 40 dk pişirilir

AFİYET OLSUN

4 yorum:

  1. Şu sıralar hep yapmak istediğim bir kek.Teşekkür ederim,Çok iyi oldu valla.

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. kesın pufpuf harıka kekler olmustur...goruntulerı ye benı dıyor:))))))))ellerıne saglık.zeynep-marıfetellerımızde

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar şirin görünüyorlar. Ellerine sağlık arkadaşım. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Çok sade ve güzel gözüküyorlar,ellerine sağlık canım :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil