28 Aralık 2010 Salı

patlıcan kebabı

tarih 28 Aralık 2010 ben eke eke aşağıdaki tarifi vermiştim... 

patlıcan ve patlıcanla yapılan yemeklere bayılırım....en son közlediğim patlıcanları değişik bir şekilde sunmak istedim.....patlıcanlar közde piştiği için kızartmaya göre daha sağlıklı ....içine kıyma, toz biber, sarmısak, maydanozdan oluşan köfteleri koydum.....aşağıda resimde gördüğünüz şekilde, domates ve birazcık salçalı suyla fırına vermeyi düşünüyorum....

   benim bildiğim ve gördüğüm kadarıyla daha önce bu şekilde tarifle karşılaşmadım...ne isim vereyim derken...daha önceki isim verme hikayeleri geldi aklıma.....imam bayıldı, hoşmerim,... örneklerini düşününce, ben de bu yemeği sebzenin kendisine ithaf etmeyi uygun buldum... umarım beğenirsiniz...veeee karşınızda .....

tarih 2 Haziran 2011 , sevgiden esintiler isimli arkadaşımızın sayfasını gezerken "adıyaman patlıcanlı köftesi"ne ne kadar benzediğini gördüm...

bu tarifide incelemenizi tavsiye ederim benim çok hoşuma gitti sevgiler....


patlıcanın faydaları için tıklayınız:






malzeme:
* 5-6 tane patlıcan
* 500 gr kıyma
* maydanoz
* toz biber, tuz
* 2-3 diş sarmısak
* 3-4 domates rende,
* yarım kaşık salça
yapılışı:
* patlıcanlar közlenip soyulur, ortası açılır
* kıyma, sarmısak, maydanoz, toz biber, tuz yoğrulup köfte yapılır
* resimde görüldüğü gibi patlıcanlara yerleştirilip
* üzerine domates rendesi ve sulandırılmış salça ile ya fırında yada ocakta pişirilir







* fırından sonra ben üzerine sumak serpmiştim, resimde rengi fazla belirgin çıkmış...

AFİYET OLSUN

5 yorum:

  1. neden olmasın çok güzel olmuş bence bizde patlıcanı severiz deneyeceğim canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. patlıcan, kıyma, sarmısak derken herşey antebi çağrıştırdı...antebi gezme şansınız oldumu?

    YanıtlaSil
  3. Çok özgün bir yemek olmuş , sevgiler

    YanıtlaSil
  4. doğunun damak tadını bilirsiniz...aslında biraz yağsız oldu...:)))

    YanıtlaSil
  5. harika bende bir k.maraşlı olarak yemeklerimiz şahanedirr

    YanıtlaSil