10 Ocak 2014 Cuma

ren geyiği ...peynir tabağı

merhaba,
bildiğimiz malzemeleri değişik şekillerde sunmayı çok seviyorum....yılbaşı masasına yakışacak bir peynir tabağı ararken yabancı bir sitede gördüm ve çok beğendim...evdeki malzemelerle yapacağınız şık bir sunum oldu...kahvaltı masalarına yakışacağını düşünüyorum...

malzemeler:
kraker
peynir
kırmızı biber - burnu için
kuş üzümü - gözler



evdeki miniklere peynir sevdirmenin bir yolu olsa gerek...yiğenim mert peynir yemiyor....çok üzülüyorum...bir insan peyniri nasıl sevmez kafam almıyor....:((..benim küçüklüğümden bu yana en sevdiğim listede ilk 5 e girer peynir...

en basit model azık peynir/ekmek değil midir...

ben tam ayında olmasına rağmen, 1750 g doğmuşum....annem korkmuş yaşamayacağım diye...ama pamuklar arasında büyütmüş derler ya,,,aynen öyle büyütmüş...büyütürken de bilinçli bir şekilde kemiklerim güçlensin diye süt, yoğurt, peynir bir güzel beslemiş...onun için nasıl sevmem ben onu, annem de annem diye yazmamın nedeni budur....her kişinin annesi kendisine özeldir....benim annem de benim için....çok okula gidememiş bir kadın olmasına rağmen bizi nasıl da bilinçli büyütmüş, şaşıp kalıyorum ...anne olunca daha çok anladım...

annem beslemişte, bende içlerinden peyniri pek bir sevmişim...bizim oralarda (anamur) tam bir yörük fenomenidir...lor...biz "keş" deriz...kışa kurutur, soğanla yeriz..:)))...

mayıs ayı gelince bizim evde peynir telaşı olurdu...anneciğim para biriktirir, kışlık kilolarca peynir alır, salamura kurardı...her mevsim peynir olmazdı çünkü...mayıs ayı gibi kilolarca peyniri alır, tuzlar, sıcak sudan geçirir...aslında yiğenime kızıyorumda, bende bazı sebzeleri liseden sonra yemeye başladım...patlıcan, kabak gibi....evde sevmediğim bir yemek pişince benim menüm belliydi...hemen gider kendime peynirli yumurta yapar, yanına da domates veya salatalık, ohhh misss....tadı vardı peynirlerin....aslında bugünlerde domates kullanmıyoruz, mevsiminde olmayan ürünlerden kaçınıp, organik ürünlere ulaşmaya çalışıyoruz ya...aslında bu yediğimiz beyaz peynirlerde de neler var okuyoruz hepimiz..."entel köy efe köye karşı" filmini izleyenler bilir ( izlemediyseniz de mutlaka izlemelisiniz) entel köy kurulsa emeklilikte kesin giderim...

sanırım bildiğimiz peyniri biraz allayıp pullamam  bu nedenle...:))).....konuyu yılbaşından çocukluk yıllarıma bağladım ya kendimi kutluyorum....sizlere de sağlıklı günler diliyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder