14 Ocak 2014 Salı

kek kalıbında peynirli börek


merhaba,

beni okuyan herkese merhaba....fincanda kek, kek kalıbında börek derken bütün alışkanlıklarımızı değiştiriyorum....aslında hayatta yeniliklere bu kadar açık bir insan değilim, ama konu mutfak olunca değişiklikleri çok seviyorum....tam bir boğa burcuyum...sabit, akıllı, sabırlı, sadık, sevecen, kolay sinirlenmeyen ama sinirlenince kaçmanız gereken bir zat-ı muhterem.....:))))...

konuyu börekten çok uzaklaştırmamak için yine börekle ilgili anılarımı paylaşmak istedim... tam bir akdenizli olduğum, peyniri, keşi, loru çok severim...eskiler evde mutlaka ekmek yapardı....ben ekmek yapan anneanne ve annemi izleyerek büyüdüm.....bu ekmek yapma ritüelinin en sevdiğim kısmı, ekmek yapılan hamurun bitmesine yakın sonunda peynir çıkarılır ve tazecik gözlemeler yapılırdı...yanında da çay oh misss...bizim yaptığımız bu börekler o gözlemelerin yanına bile yaklaşamasa da gönül avuntusu işte...buyrun tarife.....
.

malzeme:
* 3 yufka
* 2 yumurta
* 3-4 kaşık yoğurt
* 1 fincan yağ
* 1 tutam maydanoz
* 1 su bardağı peynir


yapılışı:
* normal börek tarifimizi kek kalıbında yapabilirsiniz...önce teflon tava yağlanır...üzerine tam yuvalarlak şekilde bir yufka açılır,
* ben elimde 4 yufka vardı hepsini kullanmak istedim, kalmasın diye biraz fazla oldu, 3 tane ile daha güzel sonuç alırsınız, yada zevkinize göre ayarlayabilirsiniz
* diğer yufkaları bölerek, aralarına da yumurtalı sıvı harçtan dökerek önce 1 yufka döşenir, iç harcı peynir, kıyma, patates ne isterseniz eklenir
* kalan 1 yufka ve harçta yerleştirildikten sonra, kek kalıbımızdan sarkan kenarlar güzelce toplanıp, harcın tamamı dökülür ve 180 derece fırında yaklaşık 45 dk pişirilir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder