27 Eylül 2011 Salı

kahvaltılık


merhaba,
pazar sabahı hamurla oynamayı seven, içindeki çocuk büyümemiş hanımlar için tarifler bunlar.....
evde hafta sonları değişik tariflerimin sıraya girdiği gündür...zaman bol çünkü...:))
özellikle de öğün olarak sabah bu konuda daha şanslı...
buna alışan oğlum ne yapacağımı bir gün önce sorar oldu...:)))
aslında pek önceden plan yapmıyorum şunu yapayım diye...sadece bir önceki haftayla aynı olmamasına dikkat etmeye çalışıyorum....kalkıyorum...radyomu açıyorum...dolaba bakıyorum...sonrası kendiliğinden oluyor...
tabi hafta içi ziyaret ettiğim ya da takip ettiğim arkadaşlarımdan esinlendiğim oluyor...
ama aşağıda resimlerini göreceğiniz tariflerin çıkış noktası yeni aldığım siyah zeytinin tuzu...:)))
...ne kadar suda bekletip değiştirsem de azalmadı
bende zeytinli hamurlara bayılırım... önce hamur yapmaya koyuldum...sonra zeytinler ayıklandı....derken oğlum için şekil olsun diye minik kahvaltılıklar yapıldı...çok sevdiği hellim de kızarınca her şey hazır oldu...

hellim bu şekilde teflon tavada çok güzel kızarıyor...sanırım pişmiş sütten yapılmış olması bir etken...


hamur 
malzemesi:
* 1/2 paket yaş maya
* 1 bardak ılık süt
* 1 tatlı kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 kg un


üstü için:
* beyaz peynir
* yeşil biber
* kırmızı biber
* domates
* mantar
yapılışı:
* un derin bir kaba konup, ortasına bir çukur açılır
* süt ılıtılır ve maya ile karıştırılıp unun ortasına dökülür
* şeker ve tuz atılıp, karışımın  üstü unla ince bir tabaka  kapatılıp, un çatlamış bir görüntü alıncaya kadar bekletilir...çatlak görüntü yoğurmaya hazır demektir
* gerektikçe süt ilave edilerek hamur yoğrulur, yarım saat dinlendirilir..


poğaçalar içinde aynı hamur malzemesinden kullanarak, zeytinli yaptım...


hamurum biraz yumuşak olduğu için 5-6 poğaça şeklinden sonra zeytini hamura karıştırıp poğaça şeklini verdim....:))) biraz tembellik de yaptım....


AFİYET OLSUN

9 yorum:

  1. canikom döktürmüşsün yine eline sağlık sevgiler
    yemekbirask

    YanıtlaSil
  2. Aman aman amannnnnn dökttürmüşssünnnn ne güzel şeyler bunlarrrr!!!Kahvaltıya size gelesim geldi :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  3. hepsi birbirinden çekici ve güzel:))) uzanıp birini alasım geldi:))

    YanıtlaSil
  4. Enfes görünüyorlar. Ellerine sağlık, afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. kahvaltının olmazsa olmazları..
    ne çok severim :)

    BİR DUT MASALI- nUnU

    YanıtlaSil
  6. Kahvaltı en sevdiğim öğündür. Yorumunu yeni gördüm kusura bakma, bu blogu tanıdığıma sevindim ;)
    birdemetfeslegen

    YanıtlaSil
  7. Bu saatte acıktırdın beni canım hepside nefis görünüyor afiyet olsun size...

    YanıtlaSil
  8. öyle çok severim ki zeytinli poğaçayı.Bu kahvaltıdan bir tabakda bana düşseydi keşke:)

    YanıtlaSil
  9. Hamurla oynamayı sevmeyen var mı? Çocuklar oyun hamuruyla büyüyor, ama biz annelerimizin yanında gerçek hamurlarla keyifle oynadık. Galiba bu yüzden güzel anne yemekleri yapıyoruz. Elinize sağlık
    sevgilerle

    YanıtlaSil