5 Ekim 2011 Çarşamba

vişneli kek


merhabalar,

bu hafta annem bende, yıllık kontrolleri yapılacak ve inşallah sonuçlar güzel çıkar....2007 yılında annemin sağ gögsü alındı ve 6 seans kemoterapiden sonra şükürler olsun sağlığına kavuştu....dr ilk bana söylediğinde nasıl yıkılmıştım kelimelerle anlatamam...allah sevdiklerimize sağlıklı uzun ömürler verir inşallah....

hastaneye gidiş geliş günlerinden bir gün ... yanımda oturan kıbrıslı mühendis bir hanım  annemin içerde mr ı çekilirken üzgün olduğumu görünce 

"neden üzülüyorsun .....sakın üzülmeyin, ben 1 yıl önce bu haberi aldığımda çok üzülmüştüm ...benimle ağlayan 2 arkadaşım vardı....şimdi ben bu hastalığı yendim ama arkadaşımın birini trafik kazası diğerini kalp krizinden kaybettik dedi..:((...çok hazin ama ders verici bir hikayeydi.....hepimiz biliyoruz aslında yüce ALLAHımız ne kadar ömür verdiyse yaşam o kadar....herkese sağlıkla yaşayacağı yıllar dilerim..

trt 1 de ömür dediğin diye bir program var...90 yaşını geçen yaşlılarla konuşuyorlar....insan o yaşlıların konuşmasından nasılda güzel dersler çıkarıyor ...ve bazılarına öyle hayranım ki....98 yaşında ninem yemeğini yapıyor...komşuları ile geziyor....aynı babaannem gibi...:)))..teknoloji aleminde boğulmazsak bizler nasıl yaşlılar olacağız bilemiyorum...

yaş, ömür sağlık derken annemin bizde olmasının en keyifli yanını anlatmayı unuttum...eve gelince akşam yemeğinin hazır olması nasıl güzel bir duyguymuş... kendime daha çok zaman ayırabiliyorum...:))).....tabi benden çok torun şımartılıyor...:)))...bana da keyifle tatlı yapmak kalıyor...

akşam mayhoş tatta bir kek yaptım çayın yanına....dolaba kaldırılan vişnelerden bir deneme yaptım...deneme başarılı...size de bol meyveli günler dilerim.....

malzeme:

* 3 yumurta
* 1,5 su bardağı şeker
* 1 su bardağı süt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 3 su bardağı un
* yaklaşık 1 su bardağı ayıklanmış vişne
yapılışı:
* yumurta ve şeker iyice çırpılır
* karışımımıza süt ve yağ ilave edilip çırpmaya devam edilir
* un, vanilya , kabartma tozu ilave edilir
* en son vişneler eklenip kalıbımıza dökülür
* önceden ısıtılmış fırında 180 derecede yaklaşık yarım saat 40 dk pişirilir. kürdan veya bir bıçak yardımıyla piştiğini anlayıp 10 dk fırında bekletilir
* fırından çıkan kekimizin donması için bir yarım saat daha bekleyip ters çevirebiliriz.


AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim.Allah annenizi size bağışlasın.

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun.Geçmiş gitmiş ve bitmiş olsun.Yakın çevremden biliyorum ki bu hastalığın en büyük ilacı moral gücü ve doğru beslenme.Hayata sıkı sıkıya sarılmak gerek.Sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil