16 Mayıs 2011 Pazartesi

muhallebili elma tatlısı

bir defa denerseniz tiryakisi olacağınız bir tarif...


malzeme:
* 4 elma
* 1 paket kakaolu bisküvi
* 1 avuç ceviz
* 1 su bardağı şeker
* 2 bardak su
* kürdan ucuyla kırmızı gıda boyası
* 1 paket vanilya
* 1 paket sakızlı muhallebi
* 2.5 su bardağı süt
* 1 su bardağı hindistan cevizi


yapılışı:
* elmalar soyulup , 4 e bölünüp çekirdekleri çıkarılır
* tencereye dizilip üzerine şeker ve su ilave edilip elmalar yumuşayana dek pişirilir, 
* gıda boyası konsada olur konmasa ama renk açısından güzel bir sonuç ben kullandım, gıda boyası kullanacaksanız su ile birlikte eklemelisiniz
* borcama kakaolu bisküviler 2 kat dizilir
* yumusayan elmaların çıkarılan çekirdek kısmına ceviz konup ters bir şekilde kakolu biskülerin üzerine tek tek dizilir
* elmaların pişen fazla suyunu kullanmayacağız, dökebilirsiniz
 * dilediğiniz  sos olabilir ben sakızlı muhallebiyi çok yakıştırdığım için onu kullandım, muhallebisi pişirilip üstüne dökülür
* dolapta dinlendirilir
* üzerin yaklaşık bir su bardağı hindistan cevizi serpilip servis yapılır
AFİYET OLSUN

3 yorum:

  1. Hımmm,nefis görünüyor,ellerine sağlık.
    Güzel,mutlu bir hafta diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Portakal ağacında bunun hemen hemen aynısı olan bir tarifi yıllar önce yapmıştım.Hakikaten çok hafif ve lezzetli oluyor.Yalnız içerisine kuru üzüm,ceviz ve tarçın koymuştum.Öylede çok güzel oluyor.Ellerinize sağlık,enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ayva ile de yapabiliriz sanırım.en kısa zamanda deneyeceğim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil