2 Nisan 2012 Pazartesi

ıspanak ograten

merhaba,

soğuk bir hafta başlangıcı....bu yaz bütün insanlarda herhalde bir enerji patlaması yaşanacak...herkes o kadar çok özledi ki güneşli günleri...geçen hafta 2 gün güneş gördük dikkat ettim etrafımdaki insanların yüzü daha çok gülüyordu....

sabah dinlediğim radyo programında hava durumu spikeri  havaların klasik bahar havası olacağını söyledi...bir gün açık bir gün kapalı....ama kışla insanların sabrı o kadar azaldı ki klasik görünen bahar bile sakın gri olmasın diye dua eder olduk...

hafta sonu temizlik işini biraz abartınca yemek için fazla vaktim kalmadı.....bizim üniversitede öğlen yemeklerini yediğimiz "sosyal bina" da ıspanak ve kabak ograten sıkça yapılır... biraz bifteğim vardı hemen yanına ıspanak ograten yapıp pratik ve leziz bir öğün hazırlamak istedim...

faydalarını biliyoruz, yersek temel reis oluruz , ama yeniden hatırlayalım:)))
* vücudun dayanıklılığını arttırır ve vücuda kuvvet verir
* yorgunluğu giderir
* zihni kuvvetlendirir, yaşlılığa bağlı öğrenme güçlüklerini giderir
* kansızlığa iyi gelmesinin yanında kanser, kalp ve damar hastalıkları ile soğuk algınlığı, ağız, boğaz ve göğüs hastalıklarına karşı da faydalıdır
* yüksek tansiyona, felce ve özellikle yaşlanmaya bağlı görme bozukluklarına iyi gelir
* hamilelere ve doğacak çocuğa güç verir
* sinirleri yatıştırır ve sakinlik verir.
* sindirimi kolaylaştırır
* idrar söktürücüdür. hemoroite (basur) iyi gelir
* yara ve yanıkların iyileşmelerini hızlandırır.
* kemikleri ve dişleri güçlendirir
* diş çürümelerini önler
* kolesterolü düşürür
* şeker hastalarına yararlıdır.

malzeme:
* 2-3 demet ıspanak
* 2 kaşık tereyağ
* 2 kaşık un
* 2 bardak süt
* kaşar peyniri
* biraz tuz
yapılışı:
* ıspanak güzelce yıkanır , doğranır,
* ben haşlama, yada kavurma yapmadan direk çiğden borcama yerleştirdim ıspanaklarımı
* tereyağımla unumu kavurup, sütümü de yavaş yavaş ekleyip , sürekli karıştırarak beşamel sosumu hazırladım
* ıspanakların üzerine sosu döküp, dilim kaşarlarımı da yerleştirip, 180 derece fırında yaklaşık 30 dk pişirdim




8 yorum:

  1. Çok seviyorum çokkk.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. nefis gözüküyor.. ellerine sağlık:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ohhhh nefisssssssssss bayıldımmmmmm...Zaten ıspanak benim için her şekilde harika :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  4. CANIM ELLERİNE SAĞLIK:)
    BEN BU HALİYLADE ÇOK SEVİYORUM:)

    YanıtlaSil
  5. bende severim ellerine sağlık leziz görünüyor canım

    YanıtlaSil
  6. Nefs nefis
    Ispanaklar bitmeden yapmak lazım
    Ellerine sağlık
    İyi haftalar

    YanıtlaSil
  7. Pratik ve nefis görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok leziz,elinize sağlık.

    YanıtlaSil