9 Nisan 2012 Pazartesi

pırasalı muffin.....

pırasalı börek
sütlü çörek
çek yavrum çek....
.......

geçen hafta pırasalı börekten sonra sütlü çörek bekleyen arkadaşlar...üzgünüm ...pırasa serisine devam....


pırasa serisi
bölüm:2
pırasalı muffin......:))))

geçen hafta 6 pırasa almıştım.....2 tanesi ile pırasalı börek yaptım....2 tanesi ile muffin...yakında "kabak tadı" yerine "pırasa tadı" diyecek oğlum ama...olsun... geçen hafta böreğini yaptıktan sonra faydalarını yeniden gözden geçirince hafta sonu kahvaltıya süsleyim istedim....oğlum muffin çok sever...pırasayı yedirmenin güzel bir yolu olarak düşündüm....bir de annemin anamur'dan getirdiği doğal yumurtalar olunca her şey güzel oldu....pırasa olduğu fazla hissedilmedi bile....annem her konuşmasını atasözü ile bağlamayı çok sever.... "sarmısağı gelin yapmışlar kırk gün kokmamış".....gibi...bunda da pırasa olduğunu anlamak zor dedi...:)))

pırasa serisine devam yakında bir de pırasalı sarma yaparsam tamam olacak...daha önce okumayan arkadaşlar için pırasanın faydaları bir TIIK ötede....

herkese sağlık dolu günler, haftalar dilerim



malzeme:
* 2 pırasa
* 2 kaşık tereyağ
* 3 yumurta
* 1 bardak yoğurt
* biraz maydanoz
* 2 bardak un
* kabartma tozu
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 200 gr peynir
* 1 tatlı kaşığı silme tuz

yapılışı:
* ince ince doğranan pırasalar, 2 kaşık tereyağ ile kavrulur,
* yumurta, yağ ve yoğurtu çırpıp, üzerine unumuzu kabartma tozu ile eleyerek eklenir
* pırasalı harcımızı, peyniri ve peynirin tuz oranına göre tuzumuzu, maydanoz ve  dilediğiniz bir baharı da eklenebilir...
* harcımız silikon muffin kablara koyulur, önceden ısınmış 180 derece fırında 30 dk pişirilir

1 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Ben de bir ara pırasalı tariflere fena takmıştım:)) Afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil