27 Şubat 2012 Pazartesi

Vedat Milor'la tanışma

merhabalar,


geçen hafta, hafta sonunun gelmesini iple çekmiştim....gerçekleşsin ve sizlerle paylaşayım istedim...


benim için bilgisine, kültürüne önem verdiğim, NTV'de yayınlanan "Tadı Damağımda" programı ile pek çoğunuzun da yakından takip ettiğini düşündüğüm Vedat Bey'le tanışma onuruna sahip oldum...


kiminle sohbet etsem, Vedat Bey ismi ve programının bahsi geçse, saygı ile devam eden bir konuşma oluyor....insanlar haksız da değil ...sanılanın aksine aptal da değiller....iyi ile kötüyü ayırıyorlar aslında....tv de yayınlanan pek çok yemek programının aksine, kibar bir dille, olumlu ve ılımlı bir yaklaşımla yapıcı eleştiriler yaparak, hazırladığı kalite program sayesinde akıllarda daha kalıcı ve saygın bir yeri var....


kaç zamandır kamera arkasını da merak ediyordum....hatta aslında keşke programın formatında olsa da  misafirim olsa; benim tariflerimle ilgili neler tamamlamam gerektiğini kendisinden dinleyebilsem diyordum....aklıma netteki sayfalarını incelemek geldi...sonrasında yorumlar kısmında önerileri görünce, kızılayda mutfağına güvendiğim bir mekan olan Park Bulvarı yazdım...tesadüftür ki onlarında yakın zamanda Ankara'da çekimi varmış ve geçtiğimiz pazar günü geldiler...


tabi gelmeden önce nette Vedat Bey'le ilgili küçük bir araştırma yaptım ve onunla ilgili röportajları okudum...biraz önce yazdığım takdir dolu cümlelerin hepsini ve daha fazlasını hak ettiğini gördüm...aklımda kalan birkaç bilgiyi paylaşacağım sizlerle...BU SAYFADA bulunan röportajı da okumanızı tavsiye ederim.


damak tadı konusunda da şanslı bir nesildik.....yemek konusunda hiç bir zahmetten çekinmeyen neslin çocuklarıyız...günümüzdeki imkan ve çeşitlilikten dolayı şansımız devam etmekte....onun için bizimde eski değerlerimizi yaşatmak ve yeni keşiflerden uzak kalmamız gerektiğini düşünüyorum....çünkü bende bir evlat yetiştiriyorum....bende oğluma aktarmaya çalışıyorum... oğlum kesin damağı kuvvetli bir genç olacak, umarım ilerde her konuda donanımlı bir genç olur.... (beni tanıyanların "bu konuyu da oğluna bağladı ya helal olsun" dediğini duyar gibiyim...:)))


* Liseden sonra Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nü yüksek şeref derecesi ile bitiren Milor, bir dönem London School of Economics'te eğitim görmüş. Amerika'ya Berkeley Üniversitesi'ne gelerek sosyoloji doktorası yapmış. Daha doktora öğrencisiyken yurtta radyo alacak parası yokmuş ama en azından haftada bir kere iyi yemek yemeye gayret etmiş.



* Amerika’da başlayan şarap merakı Fransa’da gelişmiş. Jean George Besse diye bir şarap tüccarı varmış. Paris'in en iyi şaraplarını getiren dükkanın sahibiymiş o zamanlar. Milor’u, tanen nedir, şarap nasıl yıllanır, önce nelere bakılır gibi detaylar konusunda eğitmiş. 

* Doktorası bitip askerliğini de yapınca Dünya Bankası'nda işe başlamış. 
* Brown Üniversitesi'ne, sosyoloji bölümüne asistan profesör olarak girmiş.
* Princeton'da Institute For Advanced Study'ye davet edilip, bir yıl misafir öğretmenlik yapmış. 
* Stanford'da hukuk okumuş. İlk yüzde 10'a girerek bitirmiş.
* Georgia Tech Üniversitesi'nde, öğretim üyeliğine başlamış, politik ekonomi dersi vermiş
* İstanbul'da Koç Üniversitesi'nde de uluslararası ilişkiler dersleri vermiş.
* Milliyet’te her hafta salı (cafe) ve pazar (haftasonu) bölümünde yazdığı ‘de gusto’ adlı köşesi var.
* NTV’de konusu dünya mutfağı olan ‘Tadı Damağımda’ adında bir programı olan Milor, program için  restoranları dolaşıp “Ne zaman, nerede, ne yenmeli”, “Bu yemek daha mükemmel hale gelebilir mi?” gibi sorulara cevap arıyor. 
* Eşi Linda S. Milor’un Georgia Tech Üniversitesi'nde öğretim görevlisi ve bir kızı var
 


pazar günü tanıştığımızda Vedat Bey Milliyet Pazar ekindeki yazısını okumamı tavsiye etti...
hayatımıza internet girdiğinden bu yana gazeteyi de internetten okuyorum .....hemen gazeteyi alıp bir solukta okudum tabi....yazısında bi dünya şey vardı...ekonomi, sosyoloji, sanatçı bakış açısı....yani bu kadar doğru donanımlı bir insanın, programının bu denli sevilmesi tesadüf değildi...herkes kendinden bir parça bulabilir...


Vedat Bey'i televizyon,  gazete dışında www.gastromondiale.com adresindeki  yazıları ile de takip edebilirsiniz…                                                         

 

6 yorum:

  1. ne hoş bişey
    senin adına mutlu oldum
    eşim ve ben tvde çıkınca bayılarak izleriz
    yorumları herşeyi çok önemlidir benim için
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ay çok güzel ya bende sıkı takipçisiyim vedat beyin çok severek izliyorum onu belki tanışmak banada bir gün nasip olur:))))

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar şanslısın umarım bir gün ben de tanışabilirim.

    YanıtlaSil
  4. Vedat Milor'un programını ben de çok beğeniyorum, gerçekten gelişmiş bir damak tadı ve geniş bir birikimi var. Güzel bir gün olmuş sizin için :)

    YanıtlaSil
  5. programı izliyorum.. iştahına hayranım.... aç olmasam da acıkıyorum onu izleyince...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel paylaşım olmuş canım
    :))

    YanıtlaSil