15 Şubat 2012 Çarşamba

dil balığı,

merhabalar,

deniz ve deniz havasını özledim ya....denize gidemiyorsam deniz bana gelir dedim...hafta sonu güzel bir balık yaptım. dil balığı...bilenler resimden anlayacaktır incecik bir balıktır...lezzeti kendinden büyüktür...

resimde gördüğünüz ayrı ayrı bütün 2 balık...:))...sanki ikiye ayrılmış 1 balık gibi görünebilir...

aslında biraz öncede yazdığım gibi leziz bir balıktır...sadece mısır ununa bulayıp kızartabilirsiniz...değer verdiğim bir arkadaşım "balığı mısır ununa bulayıp kızartın" tarifini tariften saymadığı için ...değişik bir sos ve pişirme tekniği düşündüm ....yine de çok değişmedi tabi...

bu sefer hazır balık harcı alıp çeyrek paket kullandım....poşetle fırında pişirdim...:)))...hazır harç kısmını beğenmeyeceğine eminim...hemen konuyu değiştireyim...:)))

balık fırında pişerken yanına patates salatası  yaptım ve küçük ekmek pişirdim...

almanya'ya gittiğimizde sarmısaklı ekmek almıştım ve lezzetini unutamamıştım... dondurulmuş yarı pişmiş ekmeği alıp 15 dk fırında pişiriyorsunuz...sonuç anfes sarmısaklı bir ekmek...

balıkları aldığım markette pişmeye hazır ekmekcikleri görünce dayanamadım aldım...balıklar fırında pişerken yanında onları da pişirdim...biraz sarmısak, zahter ve zeytinyağından sos yapıp içine ekledikten sonra pişirdim...

tavsiye ederim...


Dil balığı yassı balık ailesine aittir ve binlerce yıllardır bilinir ve sevilir. Dil balıkları genelde geceleri aktif olur. Akşamları midye, yengeç ve küçük balık avına çıkarlar. Dil balıklarının onları düşmanlarına karşı koruyan bir özelliği vardır. Eğer saldırıya uğrarlarsa çok zehirli olan çarpan balığını kolayca taklit ederler çükü diğer deniz canlıları bu balıktan kaçar. Dil balıkları soğuğa karşı çok hassastır ve bu nedenle soğuk aylarda sıcak ülkelere göç ederler.
Erişkin dil balıkları 60 cm ve 2 kg a kadar büyür. En iyi koşullar da bu balıklar 17 yıl yaşayabilir. Türünün diğer örneklerin aksine dil balığının tam oluşmuş bir göğüs yüzgeci vardır. Ayrıca kısa bir kafası iki normal üst de bulunan gözü vardır ve genel olarak pek göze batmaz. Vücudu uzun ve oval şeklindedir ve renk olarak zemine iyi uyum sağlar.
Yaz aylarının başında daha sığ kıyı bölgelerine giderler ve burada larvalar kısa süre sonra doğar. bilgiler burdan alınmıştır...







3 yorum:

  1. Çok lezzetli bir balık,yalnız usta ellerce temizlenmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. temizlik kısmını markette yaptılar sağolsunlar ..bende evde limonla yıkadım...

      Sil
  2. Çok severim ben onu,nasıl da güzel olur kızartması.Ama bu aralar pek bir pahalı kendileri:(Afiyet olsun efendim.

    YanıtlaSil