16 Mart 2011 Çarşamba

izmir köfte

çok yemek seçen bir çocuktum
şimdilerde de oğlum öyle...umarım büyüyünce bütün nimetlerin lezzetini anlar...
izmir köfte tabiki sevdiğim yemekler arasındaydı...yanında salata yada cacık da oldu mu tamamdır...
geçen hafta misafirlerim vardı, hem büyükler  hem de çocuklar tarafından sevileceğini düşündüğüm için izmir köfte yaptım



malzeme:
* 3 orta boy patates
* kızartmalık sıvı yağ
* 3-4 domates
* 1/2 yemek kaşığı domates salçası ve 2 bardak suköftesi:
* 500 gr kıyma
* 1 orta boy soğan
* isteğe bağlı 2 diş sarmısak konabilir
* 1 yumurta
* 2 avuç kadar ekmek içi (artan ekmekleri kurutup mikserlemiştim)
* 8-10 dal maydanoz
* tuz, karabiber, kırmızı toz biber

yapılışı:
* patatesler soyulur, yıkanır ve halka halka doğranıp kızgın yağda kızartılır 
* fırına dayanıklı kaba patatesler sıralanır (ben de fırında pişirdim ama çelik yada teflon tavaya dizilip ocakta da pişirilebilir)
* soğan rendelenir ve bütün köfte malzemesi yoğrulur ve her bir patatesin üzerine bir köfte konur
* üzeri domatesle süslenen köfteler salçalı su ilave edilip fırında 180 derecede  30 dk pişirilir.


AFİYET OLSUN

6 yorum:

  1. canımcım nefis olmuş hani tarifi :) mutlaka herkezin bildiğidir ama senin dokunuşunda farklı bir yorum saklı olabilir:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Benim de çok severek yediğim yemeklerden biridir.

    YanıtlaSil
  3. baktım bu posttan öce bodrum makarnası var başka bişey de görmüyorum:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. aa canım bundan haberim yoktu yorum bıraktım o siteye bilgi verdiğin için teşekkür ederim.bu arada izmir köfteye bayılırım elleirine sağlık canım
    sıcacık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. köfte olur sofrada da sevinilmez mi, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. canım köfte,patates ve pilav süpper üçlü çok güzel görünüyor,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil