29 Nisan 2012 Pazar

turunç ve damla çikolatalı kek

merhaba,
sevgili takipçilerim siz siz olun aynı anda bütün işleri yapmaya kalkmayın...hem ev dekorasyonu, hem bahar geldi aman gezeyim, yazlıkları çıkarıp yıkayıp ütüleyim, temizlik de mi yapsam derken......:)))....hasta olup kolunu kaldıramayan bir ben......her sey yavaş yavaş.....

aslında yazacak çok şey var, ama hem havanın büyüsü hemd e evin havasını değiştirmek için güzel bir kek yapalım istedim....nede olsa tatlı bir haftaya başlayacağız...bir gün iş bir gün tatil:)))tatilin başka bir özelliği var benim için ....doğum günüm....





kekim damla çikolatalı gibi görünse de içinde çok güzel bir aroma daha var...turunç reçeli.....ve en ilginci içinde yulaf kepeği olan un kullandım....dukan diyeti için yulaf kepeği almıştım....baktım 2.kutu sürekli bana bakıyor....un kabım 5 kg...içine karıştırdım yulafları acaba oran uygun olur mu diye.......endişelerime rağmen güzel oldu....hatta bugünkü kekim ispatı....



malzeme:
* 3 yumurta
* 1,5 su bardağı şeker
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ
* 1 çay bardağı minik doğranmış turunç reçeli
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu
* 3 su bardağı un
* 1 çay bardağı damla çikolata


yapılışı:
* yumurta ve şeker yaklaşık 5 dk çırpılır
* sıvıyağ ve yoğurt eklenip sıvı harcımız iyice çırpmaya devam edilir
* un, vanilya, kabartma tozu ve turunç reçeli eklenip yumuşak bir kıvam alana dek karıştırılır
* en son çikolata parçacıkları eklenip sıvı yağla yağlanmış kek kalıbına dökülür
* önceden ısınmış 180 derece fırında yaklaşık 45dk  pişiriniz

güzel bir kekin incelikleri

* yumurta oda sıcaklığında olursa iyi olur 
* yumurta ve şeker iyice çırpılır
* sonra yağ, süt, cola, çay,........kekimiz için koyacağımız sıvılar konur, sonra katı malzemeler
* kabartma tozu direk kekin sıvısına karışacak şekilde değil de unun üzerinden ilave edilir
* mümkünse un elenir
* fırının ısıtılması pişmek için koyduğumuz tarifin içindeki nemini kaybetmemesi için önemlidir
* keki fırına verdiğimiz ilk 20 dk kapağını açmamalıyız
* kabaran ve çatlayan kek güzel oluyor demektir 
* 20 dk dan sonra kürdan veya bıçak yardımı ile kontrol edildiğinde keke batırdığımız bıçak veya kürdanda hamur kalmayacak şekilde pişmiş olması gerekir
*kekin içinin hamur olmadığını anladığımız ve fırını kapattıktan sonra 20 dk o ısıyla soğuması beklenir
* kekimizi dışarı çıkardığımızda, üstünün kurumaması için üzerini 1 kat bir peçete ile örtüp soğuyana dek beklemeliyiz....beklemeliyiz ki kekimiz donsun ve dağılmasın.....
* her ne kadar silikon kaplardan keki fırından çıkar çıkmaz dağıtmadan çıkarabiliyorsak da dilimleme aşamasında kekin içi tam oturup donmadığı için parçalanması daha kuvvetli bir ihtimal...
* kekin yapımı kadar soğuması aşaması da sabır ister...




5 yorum:

  1. Selam Akdeniz kızı!
    Bloğumu ziyaretin beni ziyadesiyle memnun etti her zaman beklerim...;)

    Ayrıca senin çalışmalarında süpper gözüküyor emeğine sağlık...

    muhabbetle...

    not: önerini dikkate alıcam teşekkürler çok naziksin...;)(tabi başarabilirsem;)

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle doğum gününü kutlarım sağlıklı ve güzel bir yeni yaş olsun. Kekin nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. tarifte 3 su bardağı un demişsiniz, yulaf kepeğini ne kadar eklediniz? Biraz daha net bir ölçü verir misiniz? Denemek istiyorum görüntüsü çok hoş...

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    üstte yazımda bahsettiğim için anlaşılır düşüncesi ile yazmamıştım....
    5 kg una yaklaşık 1 kg yulaf kepeği karıştırdım....onun için 3 bardak için oran ne olabilir:
    2.5 su bardağı un + yarım su bardağı yulaf kepeği olabilir....
    tek dilimi bile doyurucu bir kek oldu...

    şimdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler.. not alacağım..

    YanıtlaSil