19 Ağustos 2011 Cuma

gökçende iftar.....


merhabalar,
sizlerle birimizde görevli arkadaşımız Gökçen'in annesinin bizim için hazırladığı iftar yemeğinden kareleri paylaşacağım......

henüz bir yıl olmadı Gökçen' le tanışalı....onun gibi gençleri görünce gelecek için mutlu oluyorum...güzel bir üniversite mezunu, akıllı, bilgili, görgülü ve iyi bir aile terbiyesi almış bir arkadaşımız...neden mutlu olduğum anlaşılmıştır sanırım...bunun en büyük mimarlarının annesi ve babası olduğunu paylaşmama gerek yok sanırım...

Gökçenler Trabzonlu olduğu için Karadeniz mutfağından esintiler bekliyordum ve oldu da....hepsi birbirinden leziz süper bir menüydü...

tabi yemeklerin iştahı ile meyve ve tatlının resmini çekmeyi unutmuşum...




menü:
* domates çorbası
* sarma
* makarna salatası
* çoban salata
* patlıcan kızartma (mısır unlu)
* ıslatılmış börek (kıymalı-peynirli)
* Güveç-pilav
* karpuz
* gül tatlısı




sofradan sonra aşağıdaki resmi sizlerle paylaşmak istedim
çünkü
kalori hesabı yapmaktan ben börekten 2 .parçayı yiyemezken....:(( 
ne kadar yese de 34 beden olan ŞANSLI arkadaşımız Funda



* patlıcan kızartması
yapılan bu kızartmaya haksızlık olmasın diye özel bir ismi olduğunu düşündüm ama ismi
karadeniz usulu patlıcan kızartması imiş
diğer kızartmalardan farkı, ortadan 6-7 parçaya açılan patlıcanın bağlantı kısmı koparılmadan mısır ununa bulanıyor ve kızartılıyor
yanında sarmısaklı yoğurt ve pide ile mükemmeldiii

* ydirmit isimli arkadaşımızın yorumuna istinaden bir düzeltme yapmak istiyorum...:))))
eğer patlıcanınız ince ise 4 e bölmeniz yeterli...kalınsa 6-7 parçaya bölünür ve haşlanırmış...
haşlandıktan sonra mısır ununa batırılıyor....
takip edilmek güzel...düzeltme için teşekkürler yıldızcım...:)))








* gelinleri Hatice'nin yaptığı güzel makarna salatası....

 *yaprak sarma

* peynirli börek


* kıymalı börek

10 yorum:

  1. Merhaba Kiraz Hanım,

    Patlıcan tarifinde küçük bir eksik var. Kızartmadan önce biraz haşlandığını söylemişti Gökçen :)

    YanıtlaSil
  2. herşey çok güzelde benim canım yaprak sarma ve böreği çekti.harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Tam bir şölen olmuş :)))
    MaşAllah yok yok..
    Ellerine sağlık arkadaşımızın,güveç-pilav ikilisinde aklım kaldı,bir tabak aldım gitti :)

    YanıtlaSil
  4. Allah kabul eylesin.. nefis bir sofra olmuş
    sevgilerimle..
    yemekbirask
    seval

    YanıtlaSil
  5. karadenız gelını olarak sarmaları gormek hsuma gıttı...
    yapanın ellerıne saglık sızede afıeyt olmustur sanırım...

    YanıtlaSil
  6. İlk kez duydum ben de bu tip bir patlıcan kızartmasını. İlginç, denemek gerek.

    YanıtlaSil
  7. Nefis bir sofra olmuş hepsi harika hazırlayanların ellerine sağlık sizlere de afiyetler olsun.
    Çeşnici Handan/Alternat'f Mutfak

    YanıtlaSil
  8. herşey çok güzel bu mısırunlu patlıcanı bende bir kez yemiştim
    yemekleri yapanın ellerine sağlık yiyenlere afiyetolsun kilo olmasın:))))

    YanıtlaSil
  9. sizlere afiyet olsun her birsey bir yanada patlicana bayildim benimde yengem cok yapar bunu ama ben hic denemedim, simdi agzim sulandi ama :))

    YanıtlaSil
  10. afiyet olsun güzel bir menü olmuş...sevgilerle

    YanıtlaSil